زیباترین و جالب ترین اپل استورهای دنیا

شرکت اپل در ۲۶ کشور دنیا اپل استور رسمی دارد. در میان این فروشگاههای اپل، بعضی از آن ها از لحاظ معماری و فضاسازی زیبایی خیره کننده ای دارند.

اپل استور مکعبی در نیویرک یکی از فروشگاههای نمادین اپل است. البته با توجه به تمرکز و سخت گیری ویژه اپل روی برندینگ، کیفیت و نحوه ارائه محصولات به مشتری ها، همه این فروشگاه ها سیاق خاصی دارند. به دلیل همین توجه ویژه است که خیلی از خریداران دوست دارند فضای خاص فروشگاههای اپل را تجربه کنند و حضوری خرید خود را انجام دهند. این ویژگی در برندهای دیگر دیده نمی شوند و خاص اپل است. فروشگاههای اپل استور رسمی بیشترین فروش را بر حسب متر مربع در جهان دارند. برند بعدی که در مقام دوم قرار می گیرد Tiffanys است که فروش فروشگاههای اپل دو برابر آن است.

در اپل استورهایی که در این پست گرد آورده ایم، شاهد ترکیب هنر طراحی و معماری منحصربه فرد هستیم که خود به عاملی برای جذب مخاطب و گردشگران تبدیل می شود.

اپل استور خیابان پنجم در نیویورک

شکی نیست که مشهورترین اپل استور دنیا در خیابان پنجم نیویورک واقع شده است. خیابان پنچم یکی از مهم ترین مناطق اعیان نشین این شهر است که امپایر استریت نیز در آن قرار دارد. این همان اپل استوری است که وقتی اتوبوس گردشگران از کنار آن رد می شود، همه برای عکاسی از جای خود بلند می شوند.

این مکعب یکی از اولین فروشگاههای خاص اپل است که در سال ۲۰۰۶ از آن رونمایی شد. طراحان این فروشگاه با پیاده سازی ایده های استیو جابز، این مکعب را به عنوان ورودی باشکوهی برای فروشگاه طراحی کردند تا رهگذران را برای ورود به فروشگاه تحریک کنند. این فروشگاه که به یکی از جاذبه های گردشگری نیویرک تبدیل شده است، به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته باز است.

اپل استور کانونت گاردن در لندن

این فروشگاه در زمان رونمایی در سال ۲۰۱۰ بزرگترین اپل استور رسمی اپل در دنیا بود. در سال ۲۰۱۸ نیز این فروشگاه اپل بازسازی شد و طی یک مراسم باشکوه مجدداً رونمایی شد.

اپل استور پیاتزا لیبرتی در میلان ایتالیا

این اپل استور، یک سازه کریستالی ۸ متری متوازی السطوح دارد که با ۵۶ شیر آبشاری احاطه شده است. داخل آبنمای آبشاری یک راه پله است که به یکی از فروشگاههای نمادین اپل راه پیدا می کند.

اپل استور تاور تیتر در لس آنجلس

Tower Theater در اصل یکی از اولین سینماهایی بود که به سیستم صوتی مجهز شد و در سال ۱۹۲۷ ساخته شده است. این سینما سال ۱۹۸۸ تعطیل شد و مدتی بدون استفاده ماند.

بعدها اپل وارد عمل شد و با کمک متخصصان برتر ترمیم آثار تاریخی، هنرمندهای بازسازی آثار هنری و شهرداری لس آنجلس این بنا را تا ریزترین جزئیاتش به طور کامل بازسازی کرد. این بنا سپس از لحاظ مقاومت در برابر زلزله نیز به روزرسانی شد و در نهایت به یکی از باشکوه ترین اپل استورهای دنیا تبدیل شد.

اپل استور اوپرا استور در پاریس

این فروشگاه عظیم هر طرفدار اپلی را سر ذوق می آورد. این اپل استور رسمی نیز یک بانک قدیمی بوده است که اپل با ظرافت تمام به ریزترین جزئیات آن پراخته و بنا را بازسازی کرده است. در این بازسازی، ضمن حفظ المانهای قدیمی بنا، سادگی و یکپارچگی جذاب سبک طراحی اپل نیز در فضا جاری است.

اپل استور ماریانا بی ندز در سنگاپور

این اپل استور فوق العاده زیبا اولین فروشگاه اپل است که روی آب بنا شده است و همچنین به نظر می رسد که این بنا روی آب شناور است. علاوه بر این، این فروشگاه زیبا در یکی از مناطق نمادین سنگاپور قرار دارد و تجربه خرید متفاوتی را برای خریداران رقم می زند. بنای این فروشگاه از کلیسای کاتولیک پانتئون در رم الهام گرفته شده است.

اپل استور استوانه شیشه ای در شانگهای چین

این اپل استور در منطقه پودنگ شانگهای قرار دارد و یک فروشگاه بزرگ زیر زمین است با یک ورودی استوانه ای بزرگ از جنس شیشه. ارتفاع این استوانه حدود ۱۳ متر است و در وسط آن نیز یک راه پله زیبا وجود دارد که مراجعان را به داخل فروشگاه هدایت می کند.

اپل استور ترمینال گراند سنترال در نیویورک

اپل استور دفتر مرکزی کوپرتینوی آمریکا

اپل استور دبی در امارات

اپل استور بریزبن در استرالیا

اپل استور شانزلیزه در فرانسه