واحد فناوری هلدینگ میلاد یاران جاوید

طبق گزارش وزارت صنعت انگلستان، بیش از نیمی از مشاغل انگلستان اکنون از یک برنامه پیام رسان تلفن همراه مانند Whatsapp یا Facebook Messenger استفاده می کنند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

گزارش Esendex و به سفارش PwC، بیش از ۴۰۰۰ شغل را مورد بررسی قرار داده و نشان داده است كه صنایعی از جمله IT و مخابرات، خرده فروشی، امور مالی، خدمات حرفه ای و تولید طی سه سال گذشته به طور قابل توجهی هزینه های خود را در این زمینه افزایش داده اند.

این سرمایه گذاری قرار است برای مشاغل بازدهی داشته باشد زیرا پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۲ تعداد افرادی که از برنامه های پیام رسان تلفن همراه استفاده می کنند به سه میلیارد نفر افزایش یابد.

با این حال شرکتهای کوچک و متوسط ​​در زمینه جذب این فناوری جدید اما رو به رشد از شرکتهای بزرگ عقب هستند. فقط ۴۵ درصد شرکتهای مستقر در انگلیس با کمتر از ۲۵۰ کارمند از این نوع کانال ارتباط با مشتری استفاده می کنند، این در مقابل سهم ۶۲ درصدی سازمانهای بزرگتر است.

 

این گزارش همچنین تأثیر Covid-19 بر پیام رسانی تلفن همراه را روشن کرد. در حالی که شرکت های بیشتری از کانال های تلفن همراه برای ارتباطات و هشدارهای اضطراری (۴۲ درصد به بالا)، بازاریابی مبتنی بر رویداد (۴۰ درصد به بالا) و اعلان ها و یادآوری های مشتری (۳۸ درصد به بالا) در مقایسه با سطح قبل از همه گیری استفاده می کنند.

امی رابینسون ، مدیر ارشد توسعه برند Esendex گفت: “Covid-19 نه تنها در مشاغل اینجا در انگلستان، بلکه در سراسر جهان تأثیر عمیقی داشته است. این شرکت ها را در سراسر صنایع مجبور کرده است تا در نحوه ارتباط با کارکنان و مشتریان خود تأمل کنند و برای جلوگیری از عقب ماندن، در حالی که رقبای آنها قدرت کانال های مختلف ارتباطی از جمله پیام کوتاه ، رسانه های اجتماعی و چت آنلاین را دارند، تغییرات و اصلاحات لازم را انجام دهند”