واحد خبر هلدینگ میلاد یاران جاوید

شرکت ال جی روز دوشنبه اعلام کرد که بخش تلفن همراه زیان ده خود را از تعطیل خواهد کرد. اقدامی که قرار است آنها را به عنوان اولین مارک اصلی گوشی های هوشمند تبدیل کند که به طور کامل از بازار خارج می شود.

این بخش تقریباً شش سال ضرر و زیانی بالغ بر ۴/۵ میلیارد دلار وارد کرده است و کنار گذاشتن این بخش به ال جی این امکان را می دهد تا بر نقاط سودده خود مانند تولید اجزای وسایل نقلیه الکتریکی ، دستگاه های اتصال شبکه ای و خانه های هوشمند تمرکز کند.

در سال های گذشته، ال جی با تعدادی از نوآوری های تلفن همراه از جمله دوربین های فوق العاده با زاویه دید گسترده خیلی سریع جای خود را در بازار پیدا کرد و یک بار در سال ۲۰۱۳ سومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند بعد از سامسونگ و اپل بود.

اما در ادامه فعالیتشان ، مدل های پرچمدار آنها هم از نظر نرم افزاری و هم از لحاظ سخت افزاری دچار نقصان  بودند و نام تجاری آنها را به طور مداوم رو به زوال می برد. تحلیلگران همچنین از این شرکت به دلیل عدم تخصص در بازاریابی در مقایسه با رقبای چینی انتقاد کرده اند.

در حال حاضر سهم آنها در بازار جهانی تنها حدود ۲ درصد است. طبق گزارش Counterpoint ، این شرکت در سال گذشته ۲۳ میلیون تلفن تولید کرده است که تعداد بسیار کمی در مقایسه با ۲۵۶ میلیون برای سامسونگ است.